Az ausztrál Holden menthetetlen: a pénzügyi válság néhány éve szabályosan elsöpörte az ausztrál autógyártást, és hiába sajnálja mindenki, a Holden helyi gyárát is bezárják jövőre. A gyári tuningrészleg, a HSV most búcsúzóul készített három igazán gyors Commodore változatot a GM LS3 motorral. Ez az utolsó alkalom, hogy hozzálehet jutni egy ilyenhez.
A Holden márka maga persze nem szűnik meg, de importált Chevrolet, Buick és Opel modellekre kerül majd az oroszlános jelvény. A nagy, hátsókerék-hajtású szedánoknak, amelyeket már csak itt gyártottak, vége. Nem is egyértelműen a GM vezetésének hibájából: azzal, hogy a Ford és a Toyota is bezár, összeomlik a beszállítói háttér, így a Holden, ha akarná, sem tudná folytatni a gyártást. Valószínűleg a HSV is működik tovább, fronthajtású autókra készítenek majd látványos spoilereket, de a klasszikus ausztrál izomautó-építésnek vége. Ám még elkészült az idei tuning-program, az utolsó V8-as különlegességekkel. Az SV Black és a Grange SV sorozatok az utolsó nyolchengeres utcai HSV Holdenek, a Track Edition pedig versenypályán búcsúztatja a V8-asok korát.
Mindhárom modellbe ugyanaz a hatliteres, 456 lóerős motor kerül, 20 hüvelykes felnikkel, sportfutóművel, négydugattyús fékekkel. Az SV Black nem csak szedánként létezik majd, de a platós Maloo karosszériával is, és júniustól kínálják majd. A Grange SV modellek később érkeznek, szeptembertől októberig lesznek kaphatók. Utolsóként a Track Edition érkezik az év végén – ebbe hatdugattús fékeket és versenyzésre alkalmas futóművet szerelnek, de aki ilyet szeretne, jobb ha idejében beáll a sorba, mivel csak 150 példány készül.