Csigalassú a csaló VW-k visszahívása Európában
Eddig csak a csalószoftveres Volkswagenek egy töredékét hívta vissza a gyártó, mivel az érintett típusok egy részére még nincs elfogadott javításuk. Összesen mintegy 50 ezer autót javítottak ki eddig, a 8,5 millióból amely az EA189-es sorozatú TDI motorokat hordja az orrában.
Bár a Volkswagen kidolgozott valamiféle javítási eljárást az összes érintett típusra, a német közlekedési hatóság, a KBA ezeket csak alapos vizsgálat után fogadja el. Ezen is akadt el a visszahívási folyamat még tavasszal: a második hullámban kijavítani tervezett mintegy 160 ezer Passat esetében a hatóság úgy találta, hogy az új programmal a motor fogyasztása növekedett, így nem engedte azt alkalmazni. Így eddig csak az Amarok visszahívása zajlott le az év elején, illetve a Golf, valamint az Audi A4 és A5 típusok egyes változatai kapták meg a KBA jóváhagyását.
A Volkswagennél azt remélik, hogy a következő hetekben újabb modellek visszahívását kezdhetik meg, de az már most elkerülhetetlennek látszik, hogy a visszahívásokkal Európában átcsússzanak a 2017-es évre, a korábbi ígéretekkel ellentétben. Európa mellett az Egyesült Államokban sem állnak jól, a VW továbbra sem adhat el dízelmotoros autókat az országban, és úgy tudjuk, egyelőre nincs az ottani hatóság által elfogadott javítási módszerük sem a csalószoftveres autókra – jelentős esély van rá, hogy az ott eladott közel félmillió dízelmotoros Volkswagent kénytelen lesz visszavásárolni a gyártó.