Elkészült a legjobb Ferrari?
Ilyet sem látni minden nap, hogy egy Ferrari kaliberű cég egyedi igények alapján állít össze egy autót, ráadásul már nem gyártott alkatrészekből. Pedig ez a fehér csoda, a 458 MM Speciale ilyen.
Azt nem tudjuk, hogy ki volt a megrendelő, a gyáriak csak annyit árultak el, hogy a fehér autó, amely középen olasz nemzeti színű csíkozást kapott, Nagy-Britanniába kerül. Az autóban persze nem a fényezése az egyetlen egyedi részlet: ez az egyetlen autó, amely ilyen orr- és farrészt kap. A műanyag elemeket a Ferrari Styling Center készítette, és hacsak nem lesz szükség valamelyik elem pótlására, nem is készül belőlük több. Vizuálisan azonban nem is az átdolgozott műanyag elemek teszik érdekessé az autót, hanem a fekete tetőoszlopok, amelyektől lényegében összeolvadnak az első és az oldalsó ablakok egyetlen sötét folttá a fehér autón. Ezt a trükköt korábban leginkább a Lotus használta – talán ezért is juthat eszünkbe az egyedi Ferrari láttán az Evora.
Első hallásra furcsán hangozhat, hogy a műszaki alap a 458-as, hisz a típus gyártását már leállították, most már csak a turbós 488-ast lehet megrendelni, de nem csodálkozunk rajta, hogy a megrendelő a 4,5 literes, 605 lóerős szívómotor mellett döntött: ennél közvetlenebb sportkocsi-motort keveset gyártottak – nagy részben ennek köszönhető, hogy egyértelműen a 458-ast tartották a kategória legjobb élményautójának.
Ahogy a tulajdonos személye, az autó ára sem ismert, de az az érzésünk, a Ferrarinál nem szégyenlősek, ha be kell árazni az egyedi igények megvalósítását – a konfekció-458-as árának többszörösébe kerülhetett az átépített gép.