Ha nem is jelenti azt, hogy holnaptól az Egyesült Államokban is kapható lesz a Škoda kínálata, az a tény, hogy a márkanevet, valamint az Octavia, a Yeti és a Superb neveket levédették odaát is, minimum gyanús.
Természetesen meg is indultak a találgatások, hogy mit akarhat a Volkswagen csoport a lényegében ismeretlen cseh márkával Észak-Amerikában. Egyesek szerint a Škoda bevezetése afféle vészforgatókönyv lehet arra az esetre, ha a Volkswagen eladások a dízelbotrány miatti arcvesztés miatt tartósan alacsonyan stabilizálódnának Amerikában. Egyelőre senki nem tudja, hogy a VW-nek mennyi idő kell hozzá, hogy átevickéljen ezen a válságon, és ismét megerősödjön az Egyesült Államokban. Egy új márka piacra dobása azonban nagyon drága dolog, különösen egy olyan erősen szabályozott piacon, mint az USA, így ez valóban csak akkor jöhet szóba, ha a Volkswagen végképp ellehetetlenülne.
A Škoda egyébként a VW csoport egyik legsikeresebb márkája: lényegében az Octavia első genrációjának 1996-os bemutatása óta töretlenül növekszik, Európán kívül Oroszországban, Kínában, Indiában, a Közel-Keleten és több szovjet utódállamban is jelen van, és az elmúlt tíz évben 210 ezerről egymillió fölé növelte éves eladásait. Felmerülhet persze, hogy honnan láthatnák el Škodákkal az Egyesült Államokat és Kanadát, de a VW csoport platform-stratégiájának köszönhetően ez sem lehet nagy probléma. Az Octaviát és a Yetit nyilván gyárthatnák Mexikóban, a VW Jetta gyártósorain, míg a Superb készülhetne akár a VW amerikai üzemében.
Természetesen az is lehet, hogy a VW csupán óvatosságból védette le a Škodához kapcsolódó neveket az Egyesült Államokban, nehogy valakinek eszébe jusson ezt előttük megtenni – elvégre egy ilyen eljárás a világ egyik legnagyobb autógyártója számára filléres tétel, és évente akár több tucatnyi névre kérnek és kapnak védelmet, olyanokra is, amelyeket aztán soha nem használnak fel.