A BMW i-jelzésű modelljei egyelőre nem tekintenek vissza túlságosan nagy múltra. A bajorok azonban azt szeretnék, ha a jövő annál tartalmasabb és meghatározóbb lenne. Nemcsak a márka, hanem az egész autóipar életében.
Míg eddig az alternatív hajtásokat helyezték előtérbe – így az i3-nál teljesen elektromos, az i8-nál hibrid technológia mellett döntöttek – addig a jövőben önvezetők is lennének az i-jelzésű autók. Magát a programot egyébként Project i Next névre keresztelték, és többek közt az autonóm autózás felé szintén kacsingató Uberrel is megküzdenének.
A hírek szerint egyébként a következő i-BMW-re 2021-ig kell várni. Akkor talán i5-ként dobhatnak piacra egy újdonságot. Könnyen lehet tehát, hogy az autonóm megoldások már akkor jelentkeznek, hiszen több nagy autógyártó is a következő évtized elejét jelölte meg céldátumként az önvezérlő típusok bevezetése kapcsán.
Annyi biztos, hogy a bajoroknak keményen bele kell húzniuk, ha az elektromos járművek szegmensében fel akarják venni a versenyt vetélytársaikkal. Az i3-ból tavaly összesen 11 ezer példány talált gazdára, az idei év első öt hónapjában eladott 2200 darab pedig elég erőteljes visszaesést jelez.