Itt a kombi Mercedes E osztály

2016.06.06. 17:46

A E osztály ma már elképzelhetetlen kombi változat nélkül, bár ezúttal fél évet kellett várni ennek a változatnak a bemutatására.

Az új kombi fura szerzet: profilból határozottan elegáns jelenség, a hátulnézetével viszont még barátkoznunk kell. Pedig a szedánnal hátulnézetből sem volt semmi baj, de itt valahogy hiányzik az az összhang, amit a márkától megszokhattunk. Talán a csomagtérajtó és a lökhárító közti lépcső, talán a vízszintes csíklámpák teszik, de valahogy olyan az összkép, mintha a tervezők lekésték volna a határidőt, és gyorsan rajzolniuk kellett volna valamit.

Az új E kombi még mindig a kategória legnagyobb csomagtartóját kínálja, de az új modell 670 literje 25-tel kevesebb, mint az előző generációé. A gyáriak szerint azonban így is bőségesen elég lesz a hely, ráadásul a hátsó futómű-tornyok közti 1,1 méteres távolság miatt akár egy szabvány raklap is szállítható, ha épp erre van szükség. Ahhoz is elég a tér, hogy egy harmadik üléssort helyezzenek el benne, bár a hétüléses változatok későbbre ígéri a Mercedes. A hátsó üléssor természetesen 2:1:2 arányban osztva dönthető, a csomagtérpadlóval egy síkba, így 1820 literes tér nyerhető, ami 130 literrel kevesebb, mint korábban. Ez persze sejthető is a döntött hátsó ablakot látva.

Ahogy korábban, az új kombiban is az alapfelszerelés része az elektromos mozgatású csomagtér-roló, amely a hátsó ajtót nyiva felemelkedik, így pakoláskor sincs útban. Szintén az alapfelszereltség része a szintszabályzós, légrugós hátsó futómű. Az autó névleges teherbírása 745 kilogramm, és 2,1 tonnáig lehet vele utánfutót vontatni. A típust kezdetben hétféle változatban gyártják majd. Az E200d és az E220d az új kétliteres Mercedes dízelt kapja 150 és 194 lóerővel, az E350d-be pedig háromliteres, 258 lóerős hathengeres kerül. A benzines alapváltozatok is kétliteres turbómotorokat kapnak, az E200-ast 184, az E250-est 211 lóerő mozgatja. Ezen felül lesz kétféle háromliteres benzines V6-os motor is, az E400-ba 333 lóerős változat kerül, a puha AMG változat, az E 43 4Matic pedig 401 lóerős lesz.

A kombi árait egyelőre nem ismerjük, de a forgalmazás alig több, mint egy hónap múlva, július 15-én indul, így addig biztosan kiderül, mibe kerül a Mercedes kombija. A német szaksajtó előrejelzései szerint azonban némi drágulásra kell számítani – mintegy 2500 euró áremelkedést jósolnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.