Nem volt nagy titok, hogy a Ford Európában is be szeretné mutatni az eredetileg Brazíliára szabott ötajtós Ka-t, amely Latin-Amerikában már két éve kapható. Ehhez azonban át kellett dolgozni, és persze ki kellett várni, míg lejár az előző, Fiat 500 alapú Ka gyártási szerződése az olasz riválissal.
Az így felszabaduló közel két évet az autó alapos áthangolásával töltötték az európai Fordnál. Elsősorban a futóművön változtattak – leültették és más rugókat, lengéscsillapítókat, kanyarstabilizátorokat kapott – így a gyáriak szerint kellemesebb vezetési élményt nyújt. A motorjait is lecserélték, Európában csak 1,2 literes négyhengeres szívó benzinmotorral lesz kapható, igaz, kétféle teljesítménnyel, a gyengébb változat 70, az erősebb 85 lóerős lesz. A spórolás jegyében ötfokozatú manuális váltót kap az összes változat – így még nagyobb teljesítménynek tűnik az öt literes fogyasztás száz kilométeren.
A Ka+ alig rövidebb, mint az aktuális Fiesta, viszony majdnem három centivel magasabb annál, és a csomagtartója is csak 25 literrel kisebb, 270 literes. Így eleinte egyfajta belső verseny alakulhat ki a két típus között, bár úgy tudjuk, ha Ford egy-két éven belül elkészül a következő Fiestával, amely a jelenleginél nagyobb lesz. Az új Ford kisautó egyébként tisztességes felszereltséggel kerül gyártásba: elektromos első ablakemelőkkel, hat légzsákkal, távirányítású központi zárral, ESP-vel és sebességkorlátozóval. Az elektromos hátsó ablakemelőkért, a motoros tükörállításért, a parkolóradarért, az ülésfűtésért és az automata klímaberendezésért, és a bőr kárpitozásért viszont már csak felárért juthatnak hozzá a vásárlók, sőt, ezek némelyike sak az erősebb motorral együtt lesz elérhető.
A Ka+ alapára Németországban 9990 euró, azaz átszámítva durván 3,1 millió forint lesz, és már június folyamán elkezdik felvenni a rendeléseket az új típusra.