Épp itt az ideje a Fiesta leváltásának, hisz az aktuális modell 2007 óta van piacon, igaz, három éve kapott egy alapos frissítést. Ám nem csak az erősödő konkurencia miatt van szükség a modellváltásra: a Ford választékán belül is rossz helyre esik most a kisautó.
Úgy hallani, már 2017-re elkészül a Fiesta következő generációja, amelyről most kémfotók is készültek. Ezeken jól látszik, hogy az új modell nagyobb lesz, ám az is, hogy az eddigi stílust nemigen bántották. Valószínűleg marad a harcsaszáj, a hátul felfele húzott oldalablakok és a vaskos C oszlop, viszont a Fiesta is átlép a szűk négyméteres kisautók táborából a bő négyméteresekébe. A kategória amúgy is meglehetősen nagy méretszórást enged, hisz a Renault Clio hossza 4,2 méter felett van, és a Fordnak szüksége is van egy nagyobb Fiestára, több okból is. Egyrész egy ideje már globális modellként fejlesztik az autót, és kiderült, hogy Észak-Amerikában jobb lenne egy tágasabb modell. Másrészt az új Ka+ bemutatásával az aktuális Fiesta lényegében belső konkurenciát kap Európában. Ezen felül a Focust is nagyobbra veszik 2018-ban, hisz az mára saját kategóriájának legszűkebb autói közé tartozik.
A Ford a hírek szerint az új modellt is az aktuális modellnél már bevált Global B padlólemezre, igaz, annak egy korszerűsített változatára építi, és úgy néz ki, itt végleg megszabadulnak a régi négyhengeres szívómotoroktól: a legtöbb benzines modellbe az ezres háromhengeres Ecoboost motor változatait építik, bár várható egy sportváltozat is, 1,5 vagy 1,6 literes négyhengeressel. Valószínű, hogy Európában 1,5 literes turbódízel motorral is kínálják majd, legalábbis kezdetben.
Lassan letisztul a Ford globális modellpalettája, amelyet nagyrészt az európai kínálatból kezdtek kialakítani még az évtized első felében. A folyamat még tart, de látható, hogy próbálnak olyan választékot összehozni, amelynek minél több tagja forgalmazható a világ minden nagyobb piacán, nagyon kevés változtatással.