Három NSX megy a hegyre az idén
Két, a helyi márkajelzésének megfelelően Acura jelvényes utcai NSX-et indít a világ legismertebb hegyi versenyén, és egy harmadik, tisztán elektromos, kifejezetten erre a futamra épített változatot is. Arra számítanak, hogy komoly előnyt jelent a speciális hajtásrendszer, különösen a magasabb szakaszokon.
Az elmúlt években egyre több elektromos autó indul a Pikes Peak hegyi felfutón, amire a dívatkövetésen túl ésszerű magyarázat is van. A hagyományos motorokkal szemben a villanymotor teljesítménye nem csökken a levegő ritkulásával, ami 1,44 kilométer szintkülönbségnél már érezhető előny a pálya vége felé, és a mai akkumulátorok simán végig bírják a 19,99 kilométeres távot versenytempóban is, jelentős teljesítménycsökkenés nélkül.
A Honda már tavaly is indított egy elektromos autót, egy átalakított CR-Z-t - azzal tíz és fél perc alatt értek fel a célig. Az elektromos NSX sokkal erősebb lesz annál, igaz, azt nem tudni, hogy lesz-e esélye megközelíteni Rhys Millen tavalyi 9'07,22”-es idejét, amellyel nem csak az elektromos autók között, de abszolút értékelésben is győzni tudott, vagy fél percet verve mindenki másra.