A hónap végén, Goodwoodban mutatkozik be élőben az Elemental nevű manufaktúra első modellje, az Rp.1. A fura rövidítés annyit tesz, hogy a ez az első rendszámos modell, bár minden adata arra utal, hogy vérbeli utcai versenyautóval van dolgunk.
Erről árulkodik a karbonszálas váz, amely mindössze 65 kilogrammot nyom, de a szélvédő hiánya, a masszív bukókeretek és a lehetetlenül alacsony építésmód is arra utal, hogy ez a gép igazán versenypályán lesz otthon. Ráadásul az autó teljesíti az FIA szilárdsági követelményeit is. Két változat készül, a gyengébb a Ford ezres, háromhengeres Ecoboost turbómotorjának 180 lóerőre felhúzott változatát kapja, és 540 kilót nyom. Ez sem lassú, 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 233 km/h a vége. Aki még durvább dinamikára vágyik, az kérheti az autót a kétliteres Ford turbómotorral is, ami 320 lóerős, és bár az autó így nehezebb lesz negyven kilóval, 2,8 másodpercre csökken a gyorsulási idő 100 km/h-ra, és elérhető vele a 265 km/h-s tempó. Szintén versenyautókra jellemző tulajdonság, hogy az autó alján kialakított diffúzor 240 km/h-nál közel 400 kg-nak megfelelő leszorítóerőt termel.
A gép koncepciója egyébként semmiképp sem nevezhető újnak, a KTM X-Bow nagyjából ugyanilyen elvek alapján épült, ahogy sok korábbi kisszériás sportkocsi is, legfeljebb a részletek kivitelezése más. Az Elemental Rp1 tényleg mutatós darab, de egyelőre nem tudni, hogy van-e jövője, az ugyanis attól függ, hogy mekkora figyelmet kap majd, és milyen áron tudják adni. Reménytelennek azért nem mondanánk a vállalkozást, hisz az Ariel Atom, amely nagyon hasonló jellegű autó, tizennégy éve töretlenül sikeres.