Az elsőségről ugyan lecsúszott a Mercedes, hisz azt a Toyota elhappolta a Miraival, de a németek sincsenek nagyon lemaradva - végül is több mint egy évtizede fejlesztik saját üzemanyagcellás hajtásukat. És ha minden igaz, ez a GLC jövőre már kapható lesz, vagy legalább bérelhető, mint a Mirai, hisz az ára valószínűleg amúgy is a kifizethetetlen kategóriába esne.
A GLC F-Cell-nek nevezett autó konnektoros hibrid, az akkumulátorába 48 km-re elegendő energia tölthető, de benzinmotor helyett üzemanyagcella szolgál az akkuból kifogyó energia pótlására. Minden részletet egyelőre nem árultak el, de azt igen, hogy az autó két biztonsági tartályába 4,3 kilogramm hidrogén fér 700 bar nyomáson, ami durván 500 km hatótávolságot biztosít a jármű számára. A tartályok utántöltése ráadásul igazán gyors, különösen a jellemző akkutöltési időkhöz képest: mindössze 3 percet vesz igénybe.
A Mercedes azt ígéri, hogy a kulcspiacokon, ahol szemmel látható méretű hidrogénkút-hálózat található, így Németországban, az Egyesült Államokban és Japánban már jövőre elérhető lesz a hidrogén-üzemű GLC. Így jövőre már négy üzemanyagcellás szériamodell közül választhatnak a szerencsésebbek, akik meg tudnak vizetni egy ilyen autót, és hidrogénkút közelében laknak: a Mercedes és a Mirai mellett ugyanis a Honda Clarity és a Hyundai ix35 hidrogénhajtású változatát is ekkorra ígérik.