Elszántabban vicsorog az új Maserati Quattroporte
A Quattroportéhez a három évvel ezelőtti modellváltás óta először nyúltak hozzá. A Mercedes S osztály vetélytársának szánt luxusautó orrát a márka új arculatához igazították, amelyet a Levantével kezdtek bevezetni az idén, de nem ez az egyetlen figyelemre méltó változtatás.
Az új modell légellenállásának csökkentésén is sokat dolgoztak a tervezők, nem is eredmény nélkül. Az autó aljának leburkolásával, az új lökhárítókkal, és a hűtőrácsba épített, a motor hűtési szükségleteinek megfelelően nyíló vagy záródó lamella-rendszerrel állítólag 10%-kal sikerült csökkenteni az autó légellenállását. Hogy ez milyen hatással van az autó dinamikájára és fogyasztására, azt egyelőre nem tudni. Az autó egyéb műszaki jellemzői azonban keveset változtak. A motorválasztékon nem változtattak, továbbra is egy 3 literes V6-os benzines, egy ugyanilyen felépítésű dízelmotor és egy 3,8 literes V8-as alkotja a kínálatot, bár a benzines alapmotor egyes piacokon nem csak 410, de 350 lóerővel is elérhető lesz.
Ezen kívül, ahogy manapság szinte minden modellfrissítésnél, aktualizálták az autó fedélzeti számítógépét is: az új, 8,4 hüvelykes érintőképernyőn át elérhető szórakoztató és információs rendszer már Apple Carplay és Android Auto kompatibilis, és persze kezelhető a középkonzolon elhelyezett tekerőgombbal is, ahogy ez a mai luxusautóknál szokás.