Feltámad a lengyelek Trabantja?
A lengyel ipar egyik, nálunk viszonylag kevéssé ismert terméke volt a Syrena, amelyet 1955-től 1983-ig gyártott a két nagy lengyel személyautó-gyártó, az FSO és az FSM, összesen több mint félmillió példányban. Az AK nevű cég néhány éve ismét használja a nevet, az eredeti Syrenára valamelyest hasonlító retró-kisautó képeit mutogatják már néhány éve ezen a néven, de most azt mondják, készülnek a szériagyártásra.
Korábban, Meluzyna R néven már készítettek egy 400 lóerős, 1100 kilogrammos változatot, de ebből mindössze 25 darab épült. Ám most azt mondják, ennél sokkal nagyobb példányszámban szeretnék gyártani a jövő típusait. Úgy hallani, az AK Syrenánál tisztán elektromos hajtású autókban gondolkodnak, méghozzá nem is csak egy típusban. Legalább háromféle változat készül, ha minden a tervek szerint halad, de az alapforma mindnél haszonló lesz a Meluzyna R-éhez: gömbölyű, múltidéző kétüléses kisautó, amely négy személy számára kényelmes legfeljebb.
Nehéz megmondani, hogy a valójában mekkora üzlet lehet a villanyautó-gyártás Lengyelországban, de ahhoz képest, hogy az eredeti Syrena kétütemű motorokkal készült, mindenképp nagy fejlődés volna. Nem csodálkoznánk persze, ha a látványos márka-feltámasztás elsősorban az állami támogatások kinyeréséről szólna, ahogy ez az ilyen, kis költségvetésű autógyártási kísérleteknél gyakran előfordul.