Antiautó a Rolls-Royce jövőképe
A BMW fennállásának száz éves évfordulójára készített egy tanulmányautót a brit luxusautó-márka, a Next 100 sorozat részeként. Korábban már láttuk a BMW vízióját arról, hogy milyen lesz az autó száz év múlva, és most itt a Rolls-Royce-é. A brit márka teljesen gépi irányítású guruló nappalit álmodott, felfelé nyíló nagy üvegtetővel, kanyarkanapéval és bútorjellegű külső formatervvel.
Az 5,9 méteres tanulmány profilból mintha kupé lenne: a hossza közel felét a motorháztető teszi ki, ami teljesen értelmetlen helypazarlásnak tűnik, még akkor is, ha elhelyeztek benne két jó nagy bőröndöt a két eredeti cégalapító nevével. A fedett kerekek, amelyeket félig ventillátorra emlékeztető burkolat fed oldalról, egészen elveszik a gép autó-jellegét. Bár az arányai alapján nevezhetnénk akár sportosnak is, ennek a kifejezésnek itt nincs értelme, hisz ez egy olyan gép, amelyet nem lehet vezetni. Az irányítás teljes egészében a gépé, az utasok csak az úticélt adhatják meg, a közlekedésnek amúgy csak passzív résztvevői.
A formaterv egyébként kifejezetten aerodinamikus benyomást kelt, az autó alja fordított szárny-profil jellegű, azaz olyan, mintha még leszorítóerőt is termelne. Ám az egész jármű olyan idegen, hogy tényleg csak azzal a mázzal leöntve értelmezhető, hogy ilyenben utaznak majd az elképzelhetetlenül gazdagok, száz év múlva, amikor közülünk már senki sem él majd. Nekik talán jó is lesz.