Ezzel alázná a Pikes Peak-szellemét a Honda
A Honda már tavaly is szerzett egy kategóriagyőzelmet a Pikes Peak-en a CR-Z elektromos változatával, az idén viszont az új NSX-szel próbálnak szerencsét. Két szériaközeli, hibridhajtású sportkocsi mellett egy tisztán elektromos prototípust is indítanak, amelyet most mutattak meg először.
Az már ránézésre egyértelmű – elsősorban a képtelen méretű első és hátsó légterelők láttán – hogy ez a gép a Pikes Peak-re készült, de hogy pontosan mit tud, arra egyelőre csak utalgatnak a gyáriak. Az biztos, hogy ennek is négy motorja lesz, csakhogy itt mind a négy elektromos, és nyilván jóval nagyobb akkumulátort pakoltak bele, mint amekkora az utcai NSX-ben van. A gyáriak szerint a tavalyi CR-Z teljesítményének nagyjából a háromszorosa mozgatja az autót, és a régebbi gép összteljesítménye 250 lóerő körül volt, azaz itt 7-800 lóerő jön össze a négy motorból.
A Honda persze a Super Handling AWD rendszer újabb reklámplakátjának szánja a versenygépet: azt mondják, a tökéletes nyomatékelosztással a villany-sportkocsi gyorsabb és stabilabb lehet kanyarban, mint nagyjából bármi más a mezőnyben, ám legalább ennyire fontos tényező lehet a húsz kilométeres, 156 kanyaros felfutónál a villamos hajtás gyors reakcióideje, és az a tény, hogy a ritkuló levegő nem vesz el a teljesítményéből, ahogy a belsőégésű motorokéból. Nem véletlen, hogy a mezőny jelentős része az idén már elektromos autóval próbálkozik, azok után, hogy tavaly abszolútban is egy elektromos versenygép győzött.