Márciusban még csak tanulmányként mutogatták, most viszont már a szériaváltozatot láthatjuk a Kuga Vignale csúcsmodellből. A tervezők láthatóan mindent megtettek, hogy drága módosítások nélkül önálló karaktert kölcsönözzenek a típusváltozatnak.
A legfeltűnőbb módosítás az új hűtőrács-kialakítás: az apró hatszögekből álló rácsozat valóban változtat annyit az összképen, hogy a Vignale szemből könnyen megkülönböztethető legyen az olcsóbb változatoktól. Máshonnan nézve viszont csak apróságok jelzik, hogy ez a csúcsváltozat: oldalt néhány krómcsík, a fémszínű tetősín és hátul a fémhatású lökhárítóbetét. A recept láthatóan ugyanaz, mint a Mondeo Vignale esetében: úgy próbálják megteremteni a jobb minőség látszatát, hogy közben költségesebb változtatásokat nem hajtanak végre az autón.
Belül rengeteg a bőrrel kárpitozott felület – még a műszerfal peremén is végigfut egy varrás – ezen felül aktív zajcsillapítás teszi csendesebbé az utasteret. A belső tér fotóján kellemes az összhatás, bár hogy valójában mennyire kelt az új belső minőségi benyomást, az nyilván csak testközelből derül majd ki. A motorválaszték egyelőre négytagú lesz, az 1,5 literes Ecoboost turbómotor 150 lóerős változatát kínálják a fronthajtású, és a 180 lóerőset az összkerék-hajtású kivitelhez. Ezen felül kétféle kétliteres dízel érhető el, szintén 150 és 180 lóerővel – az előbbi csak manuális, az utóbbi csak automata váltóval lesz elérhető.
A Fordnál arra számítanak, hogy a Kuga Vignale komoly siker lesz, nem is alaptalanul. Tavaly a 33 ezer Európában eladott Kuga 80%-át rendelték a legdrágább Titanium és Titanium X felszereltséggel, a Vignale pedig ezeknek a modelleknek az utóda a modellfrissítés utáni kínálatban.