A belga Ypres Rallyt választotta a Hyundai versenyrészlege, hogy bemutassa legújabb autóját, lényegében az elsőt, amellyel nem a rali-világbajnokság megnyerése a céljuk. Ez ugyanis az Európa-bajnokságon vehet részt hamarosan.
Az R5 kategória elég komoly versenygépeket takar: 1,6 literes turbómotort és összkerék-hajtást kaphatnak, a minimális össztömegük pedig 1230 kilogramm lehet, így sok tekintetben igencsak hasonlítanak a világbajnokságon induló autókhoz. Az FIA ezekkel az autókkal váltotta le a korábbi Super 2000 kategóriát, és az Európa-bajnokságon kívül ezekkel szervezik majd a WRC-2 néven ismert nemzetközo másodosztályú bajnokságot is.
Ennek megfelelően a Hyundai mellett más gyártók is elkészítették már saját R5-ös autóikat, készült ilyen változat a Citroën DS3-ból (azaz ma már csak DS 3-ból), a Peugeot 208-asból, a Ford Fiestából és a Škoda Fabiából is. Ezeknek az autóknak a legkomolyabb vonzereje, hogy elvben elérhetők bárki számára. Így lesz az i20-assal is, ezt már bejelentették, csak azt nem mondták még, hogy mennyibe kerül egy ilyen versenygép, és hogy mikor szállítják. Ám több mint valószínű, hogy a következő szezonon már több ilyen versenygép indul majd különféle kategóriákban.