Napokkal a nemrég bejelentett öregautó-kitiltási szabályozás életbe lépése előtt kiderült, hogy mégsem tűnik el minden öreg autó Párizsból. Legalábbis a veteránok maradhatnak.
Párizs bekeményített. Európa ötödik legnépesebb városa eldöntötte: nem csak dumál a tiszta levegőről, de tesz is érte, ezért július egytől egyszerűen kitiltja a város belsőbb részeiről az 1997 előtti személyautókat és az 1999 előtti motorkerékpárokat. Hétfőtől péntekig, reggel nyolc és este nyolc óra között él majd a korlátozás. Ezzel a város járműállományának úgy tíz százalékét és – bár ez így egy baltával faragott szelektálás – feltehetően a súlyosan szennyező autók javát sikerül majd kisöpörni.
A szabályozásnak persze lettek ellenzői, leginkább azok, akik attól féltek, a város így elveszti utcaképének egy fontos elemét: a klasszikus francia veteránautókat. Olyanokat például, mint a Citroën 2CV, a DS vagy mondjuk a Gordinik. Éppen ezért fontos, hogy egy héttel a szabályozás elindulása előtt kiderült, hogy azon 1986 előtt gyártott autók, amik állapotukból következően teljesítik a – vélhetően a hazai OT-viszga elvárásaihoz hasonló – szükséges feltételeket, kibújhatnak majd a szabály alól.
A Párizst 2014 óta vezető Anne Hidalgo európai kollégái többségénél sokkal nagyobb figyelmet fordít a környezetvédelemre. Hála neki, a városnak komoly hosszú távú tervei vannak a légszennyezettség csökkentésre, 2020-ig például ahogy vannak, kitiltanák a dízelautókat a városból.