A VW is részecskeszűrős benzinmotorokat ígér
Bár a kormolás korábban elsősorban a dízelmotorok sajátja volt, úgy néz ki, az újabb, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotorok kipufogógázából is van mit kiszűrni. A Mercedes már két éve kínál részecskeszűrős benzinest – az S500-as 4,7 literes turbós V8-asa kapott ilyet – a VW viszont jóval gyakoribb, négyhengeres motorokra szereli a készüléket.
A VW Tiguanba épített 1,4 literes TSI turbómotor, illetve az új A5-ös kétliteres TSI motorja kapja meg elsőként a részecskeszűrőt, a tervek szerint durván egy év múlva. Az EU szabályozása szerint ugyanis 2017 szeptemberére a jelenlegi részecske-kibocsátási határérték tizedét kell hozniuk az újonnan forgalomba kerülő autóknak, és úgy tűnik, a VW-nél csak így tudják megoldani a problémát. Valószínű persze, hogy nem a német cég lesz az egyetlen, amely hasonló lépésre készül, csak a bejelentést ejtették meg viszonylag korán.
A koromkibocsátás a közvetlen befecskendezés elterjedésével lett probléma a benzinmotoros autóknál, azaz úgy egy évtizede – épp ezért módosították úgy a szabványt, hogy ez a fajta környezetszennyezés se harapózhasson el nagyon. A dízeleknél annak idején részecskeszűrővel szüntették meg a látható koromkibocsátást, és úgy tűnik, most ugyanezzel próbálkoznak a benzines modellek esetében is.