A Shelby Cobra a legnagyobb sportkocsi-legendák egyikévé nőtt – ez itt a sikeres karrier legelső lépése. A CSX2000 a Cobra prototípusának tekinthető – ezen próbálta ki először Carroll Shelby, a texasi farmer, hogy mi történik, ha egy erős V8-as motort épít a könnyű AC ACE vérszegény Bristol hathengeresének a helyére.
Bár ebbe az autóba a Ford Windsor V8-as egy régebbi, 260 köbhüvelykes, azaz 4,3 literes változata került, már itt is megmutatkozott, milyen ütőképes a 870 kilós angol roadster és az erőteljes nyolchengeres kombinációja. A korabeli tesztek szerint 4,2 másodperc alatt érhette el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 246 km/h volt. Ezek ma is tiszteletet parancsoló értékek, de 1962-ben egészen hihetetlennek hatottak. Az autó eleinte tesztelési célokat szolgált, majd a szaksajtót is megjárta – a dinamikai adatokat például a Road & Track című újság mérte – de Carroll Shelby megtartotta egészen 2012-ben bekövetkezett haláláig, és rendszeresen használta is. Állítólag kezdetekben ezt az autót festették át több alkalommal is, hogy elhitessék, már tucatnyi példányt gyártottak, amikor még csak ez az egy létezett.
A kék színben pompázó autót az RM Sotheby's árverezi el Montereyben, az augusztus 19-20-ai hétvégén, és bár a kikiáltási árát egyelőre nem ismerjük, az az érzésünk, autótörténeti jelentősége, patinás, de használható állapota (az ülések bőr huzata borzasztóan kopott, de az eladók szerint ez is az autó bájának része) és egyedisége miatt az az érzésünk, ölni fogják érte egymást a gyűjtők.