A Renault Mégane aktuális generációja tavaly jelent meg, eddig csak kombi, valamint ferde hátú kasznival készült. Viszont mostanáig kérdéses volt a Fluence utódlásának sorsa, amely gyakorlatilag az előző Mégane-nak volt a szedán verziója. Azonban a Fluence egy kifejezetten olcsó, főleg a keleti piacokra szánt modell volt, viszont a Mégane szedánnal nem feltétlenül ez a célja a Renault-nak. Így eltűnik a Fluence név, és az új modell névleg is betagozódik a Mégane-sorozatba: a neve Mégane Grandcoupé lesz. Ne kérdezzék, hogy miért, hiszen az autó egy szokásos arányú, négyajtós limuzin. A gyáriak ígérete szerint a nagyobb lábtér jut a hátsó utasoknak, és a csomagtér térfogata is 508 literre nőtt, ami igaz, ha az ötajtóshoz viszonyítunk. Viszont a most búcsúzó Fluence csomagtartója 530 literes volt.
A szedán hasonlóan a többi változathoz a Renault CMF C/D – Common Mopdule Family – platformjára épül. A felszereltség nem változott, ugyanazok az extrák érhetők el a típushoz, mint az eddig ismert változatoknál, ahogy a motorok sem hoznak újat: benzinesből egyelőre 115 és 130 lóerős motorokkal elérhetők, dízelből pedig 90, 110 és 130 lóerős motorok között válogathatunk. Ezekhez hatsebességes kézi váltó jár, de a 110 lóerős változathoz kérhetünk hatsebességes duplakuplungos automatát is. A benzineseknél is hasonló a helyzet, de itt az alapmotorhoz létezik ötsebességes kézi váltó és fokozatmentes (CVT) is, az erősebb benzinesekhez hétsebességes duplakuplungos váltó is választható.
A Mégane szedánt ugyanúgy Törökörszágban, a Bursában található gyáregységben fogják összeszerelni, mint a Fluence-ot. A forgalmazás valószínűleg még az idei év végén, decemberben megkezdődik Magyarországon. Európában a helyi piacok igényei szerint forgalmazzák majd a Mégane Grandcoupét, Ausztriában például nem, de Németországban fogják árusítani.