Mégsem szűnik meg teljesen a Land Rover Defender gyártása?
Idén január végén írtunk arról, hogy nem készül több Land Rover Defender. Az 1948 óta jórészt változatlan alapkonstrukció miatt a típus gyártása gazdaságtalanná vált, ráadásul a biztonsági normákat sem tudta többé teljesíteni, ezért döntöttek a gyártás leállítása mellett. Most egy angol milliárdos mégis folytatná a Defenderek összeszerelését.
Jim Ratcliffe vegyipari befektetéseivel jutott hatalmas vagyonhoz, és az Autocar értesülései szerint már meg is kezdte a tárgyalásokat a Jaguar-Land Rover felsővezetőivel, bár az még nem tisztázott, hogy az autóhoz kapcsolódó szellemi tulajdon jogait vagy a gyártó szerszámait, esetleg mindkettőt venné-e meg. Annyi biztos, hogy Ratcliffe az Egyesült Királyság területén szeretné megkezdeni a gyártást.
Azzal az ambiciózus befektető is tisztában van, hogy sem a nagy szériás gyártás, sem pedig az eredeti ár megtartása nem lehetséges, hiszen a konstrukció semmilyen környezetvédelmi és biztonsági előírást nem teljesít. Azt nehéz lenne megmondani, hogy megvalósulnak-e az üzletember tervei, hiszen már az is kérdéses, hogy lesz-e egyáltalán fizetőképes kereslet a modellre. Mivel rengeteg készült belőle, könnyen találni olyan példányt, amelyet érdemes felújítani, ráadásul az is kérdéses, hogy van-e annyira exkluzív egy Defender, hogy a tehetős autórajongók rákapjanak.
A Land Rover persze maga is tervezi a Defender pótlását, ám nem valószínű, hogy az utódmodell 2018-2019-nél hamarabb forgalomba kerülne. Ez vélhetően egy alapjaiban újratervezett, a XXI. századi normáknak megfelelő konstrukció lesz.