Maga a drift-üzemmód, amelyet a Ford a Focus RS-be épített, nem ördöglakat: az összkerék-hajtású modell motorjának nyomatékának máshogy osztják el ilyenkor, sokkal többet küldenek a két hátsó kerékre, mint egyébként. Így elég egy kis kormánymozdulat és egy nagyobb gáz, hogy keresztbe álljon az autó.
Mindezzel a Ford azoknak igyekszik kedvezni, akik ki is használnák a Focus RS 350 lóerős motorjában rejlő lehetőségeket. Ám ennek nem örül mindenki: egy, a közlekedésbiztonság javítására alakult szervezet Ausztráliában azt követeli, hogy a Ford azonnal kapcsolja ki ezt a funkciót minden autóján. Aligha venné komolyan bárki a szervezetet, de korábban ugyanők már elérték a Fordnál, hogy az Ausztráliába szállított Mustangokban iktassák ki a gumiégetést lehetővé tevő, csak az első kerekeket fékező funkciót.
Nagy kérdés persze, hogy a drift-üzemmód kinek is árthat igazán, hisz bárki csapathat keresztbe bármikor egy erősebb hátsókerék-hajtású autóval – ilyenből Ausztráliában egy darabig még biztosan nem lesz hiány – az pedig, hogy az autóját ki hogyan használja, már nem az autógyártó, hanem a felhasználó felelőssége. Mindenesetre érdeklődve várjuk, hogy a Ford ezúttal meghátrál-e.