Narancssárga őrület 550 millióért
A Maserati MC12-ből összesen 50 példányt gyártottak, így szupersportautós mércével is exkluzív darab. Nehéz elképzelni, hogy ezt még lehet fokozni. A most eladósorba került MC12-est a német Edo Competition Motorsport GmbH. reszelte az eredetinél is durvábbra.
A Ferrari Enzóból származó V12-es szívómotor az izmosító kúra után 840 lóerő és 780 Nm leadására képes, a gyári 620 lóerővel és 652 Nm-rel szemben. Ezt a figyelemre méltó teljesítménytöbbletet az Edo Competition lökettérfogat-növeléssel, egyedi vezérműtengelyekkel, szelepekkel, szeleprugókkal, feljavított injektorokkal és rozsdamentes acél kipufogórendszerrel érte el.
Az eredmény: 0-ról 100 km/órára 3,2 másodperc alatt ugrik a hátsókerekes szörny. A 200-as tempóra 9, míg a 300-asra 19 másodpercet kell várni álló helyzetből indulva.
A durvább teljesítményhez dukál a határozottabb fékerő, ezért az autó nagyobb teljesítményű karbon-kerámia fékrendszert kapott. A gép megjelenése sem maradt érintetlen, a felnik az Edo Competition sajátjai, az aerodinamikai elemeket pedig a csak versenypályán használható MC12 Corsa ihlette.
És mibe kerül mindez? 1,95 millió dollárt, azaz nagyjából 550 millió forintot kérnek az autóért, ami egy Enzo árával összehasonlítva jó üzletnek tűnik. A Maserati a kanadai Calgary-ban található, és annak ellenére, hogy egy vérbeli versenyautó, állítólag legálisan használható utcán.