Arról persze nincs szó, hogy tizenöt, egymástól teljesen független McLaren modell érkezne. A brit sportkocsigyártó azt tervezi, hogy minden modelljéből több speciális változatot is készít, bár azt ígérik, hogy nem viszik túlzásba ezt a gyakorlatot sem.
A modelleket három kategóriába sorolják a McLarennél: Sport, Super és Ultra sorozatúakra. Ezek ebben a sorrendben egyre erősebbek, drágábbak és pálya-orientáltabbak lesznek. A következő két év újdonságai még mindenképp a jelenlegi modellpalettára épülnek, például jövőre várható a P14, amely a 650S egy tovább korszerűsített változata lesz. Ám a bőséges fejlesztési költségvetésből igazi újdonságok is kijönnek. Tervezik például, hogy elkészítik a legendás McLaren F1 korszerű változatát, amely az eredetiéhez hasonló háromüléses kabint kap majd, középen elhelyezett vezetőüléssel. Ennek a bemutatása 2018-ra várható, épp 30 évvel az után, hogy az eredeti F1 tervezését elkezdték.
A McLaren egy új hajtáslánc fejlesztését is megkezdte: ez a benzin-elektromos rendszer egy V6-os turbómotor köré épül, és a jelenlegi 540C és 570S modellek utódaiba szerelhetik először, valamikor 2020 környékén. A gyáriak azt ígérik, hogy a rendszer összteljesítménye ugyanannyi, vagy több lesz, mint a jelenleg az olcsóbb modellekben használt V8-asoké, azaz 550-600 lóerő körüli teljesítmény várható a hathengeres és a villanymotorok kombinációjától. A hathengeres mellett a V8-ast is megtartják és továbbfejlesztik, ám ez az erősebb és drágább McLarenek kiváltsága lesz.
A brit cég meglehetősen szerényen indította el utcai sportkocsi-programját – 2011-től 2013-ig az MP4-12C alkotta a teljes kínálatot – de az utóbbi években viszonylag gyorsan bővült a kínálat. Ám úgy tűnik, a McLaren még komolyabb kínálatot épít, amellyel sikerrel veheti fel a versenyt a Ferrarival és a Lamborghinivel.