A BMW időről időre már eddig is felvett a palettájára néhány ilyen, hatszáz lóerők különkiadást az M5-ösből – úgy tűnik, a 4,4 literes V8-asból, amely a hengersorai közt hordja a turbóit, ennyit lehet megbízhatóan kihozni – de úgy hallani, az idei Competition Edition már a búcsúszéria, ez az M5-ös az alapjául szolgáló 5-össel együtt lassan átadja a helyét az utódnak.
A G30 néven emlegetett következő 5-ös BMW már a tesztelés végső fázisánál tart, legalábbis erre utal, hogy viszonylag kevés álcázással hajtják a prototípusait a Nürburgringen. Ez pedig azt jelenti, hogy legkésőbb jövőre be is mutatják, ami egyben az F10-es széria végét is jelenti. Így az M5-ös is eltűnik egy időre, talán még a polgári változat modellváltása előtt, és ha a BMW szokásaiból indulunk ki, újabb sportos csúcskivitel 2018 előtt nemigen lesz.
De nézzük, mit is kínál a Competition Edition, amely a jelenlegi M5-ös csúcsváltozatának számít. Először is 40 lóerő többletet, amivel 3,9 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Ezzel a motorváltozattal korábban persze már találkozhattunk, már két éve is a 30-as évfordulós különkiadásban is, de a Competition Edition tartalmaz más fejlesztéseket is. Például alaphelyzetben is jár hozzá az M Competition csomag, ami több karbonszálas műanyag karosszériaelemet jelent – hátsó szárnyat, diffúzort, tükörházakat – és fényes fekete hűtőrácsot is terveztek hozzá. A csomag persze nem csak optikai elemeket tartalmaz, hanem feszesebbre hangolt futóművet, vastagabb kanyarstabilizátorokat, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet és hatdugattyús, fekete első féknyergeket is.
Ettől persze nem lesz az M5-ösből valódi versenyautó, de egy lépéssel közelebb kerül hozzá, hogy pályán is használható legyen. A különkiadás persze nem olcsó, Németországban 129 500 euróért vesztegetnek majd egy-egy példányt, míg egy mezei M5-ös alapára 104 300 euró, de az az érzésünk, a 200 példány, amelyet legyártanak, így is pillanatok alatt fogy majd el.