Lelepleződött a Bristolt újjáélesztő sportkocsi

2016.07.22. 13:53

A brit Autocar a jövő hétre tervezett hivatalos bemutatót megelőzően nyilvánosságra hozott néhány képet a Bristol új sportkocsijáról, amely öt év szünet után éleszti újjá a márkát, méghozzá BMW technikára alapozva.

A Bristol 2011-ben ment tönkre, akkor álltak le a Dodge Viper alapokra épített Fighter sportautó gyártásával is. Ám viszonylag hamar megérkezett a Kamkorp nevű autóipari fejlesztő és beszállító cég, amely már évekkel ezelőtt beígérte a folytatást, amelyet először Project Pinnacle – azaz szerényen csak csúcspont tervezet – néven emlegettek. Ebből lett a Bullet, egy kicsi és könnyű kétüléses sportautó, nyolchengeres BMW V8-assal az orrában.

A formatervvel az újjászületett Bristol tervezői láthatóan múltidézőre vették a figurát: az autó orra az 1950-es években gyártott 404/405 típusokat idézi, és oldalt is csak a modern felnik és a sárvédőívek jelzik, hogy ez az autó itt bő hatvan évvel későbbi konstrukció. A műszaki tartalom azonban sokkal modernebb, legalábbis az alapján, amit eddig hallottunk az autóról. A karosszéria burkolata például alumínium helyett ultrakönnyű karbonszálas műanyagból készül. A V8-as motor a BMW-től származik, de ez nem a legújabb. A 4,8 literes szívó V8-ast a német gyártó maga már rég nem használja, de mivel a kis autómanufaktúrákra a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások nem vonatkoznak, a Bristolnál nincs akadálya, hogy a mai turbómotoroknál könnyebb, egyszerűbb és gyorsabban reagáló nyolchengerest használják. A 367 lóerős motornak egyébként nem a Bristol az egyetlen felhasználója: a Morgan is ugyanezzel kínálja legerősebb modelljeit.

A Bullet hivatalos bemutatóját egyébként napokon belül megtartja a Bristol, bár a gyártást csak 2017 első negyedében kezdik meg. Valószínű egyébként, hogy a hagyományokhoz méltóan ez a modell is elég drága lesz ahhoz, hogy évente néhány száz példánynál több fogyjon belőle – különösen úgy, hogy teteje és tisztességes szélvédője sincs, azaz hétköznapi használatra lényegében alkalmatlan, inkább afféle pályanapra járós amatőr versenygépnek tűnik, ami legfejlebb harmadik-negyedik autónak lesz alkalmas.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.