Megígérték, megcsinálták. Egy kis belső-amerikai tuningcég elkészült az eddigi legőrültebb MX-5 ND-vel.
A coloradói Flyin Miata egy kifejezetten MX-5-re specializált tuningcég, akik egy ideje már dolgoztak ezen a V8-asított ND-n. A két alapító, Bill és Teri Cardell egy rövid sportautó-szervizelési karrier után szűkítette le profilját az MX-5-ökre/Miatákra. A kilencvenes évek közepén merültek bele mélyen a japán roadsterbe, és azóta egész műhelyük és szerelőgárdájuk foglalkozik az autó mindenféle átépítésével. Vannak extrém csővázas, szinte teljes egészében saját építésű roadstereik, de hírnevükön várhatóan ez a V8-as ND lendít majd nagyot.
Cardellék messzebbre nem is mehettek volna az ND alaptulajdonságaitól, amikor betették a C6-os Corvette-ből származó 6,2 literes blokkot a kétliteres Skyactiv helyére. Hogy mást ne nézzünk, a roadster hírhedten perfekt súlyelosztási aránya az alap 52:48 százalékról elcsúszott 53:47-re, de a tunerek szerint ez még nem jelent kompromisszumot vezetési élményben. Már csak azért sem, mert a V8-cal és az új Tremec T56-os váltóval együtt összesen nem jött 110 kilogramm plusz az MX-5 orrába, ami még elsőre soknak tűnhet egy 1,1 tonnás autónál, de a meghárom-négyszerezett teljesítmény sokat halványít az eltolt arányokon.
A Flyin Miata nem hiába dolgozott több mint fél évet a csomagon. A motorcsere nem csak egy bunkótuning, de értelemszerűen utána mentek a hajtásnak hátul is. Kicserélték a teljes kipufogórendszert, a kardántengelyt, a diffit, és a brutális teljesítmény okán Wilwood fékrenszert kap az ND elöl 33 centiméteresféktárcsákkal. Cardellék azt mondják, az alap 430 lóerőről ha kell, 525 lóerőig felhúzzák a Corvette-motort, de ez már az ügyfél döntése lesz. Egyelőre ők is épp csak belekezdtek a tesztekbe, így a csomagnak még se ára, se dátuma.