Egyre inkább az az érzésünk a beszámolók alapján, hogy a Tesla Autopilot rendszere tényleg nem több egyszerű sáv- és sebességtartó automatikánál, amely szokatlan helyzetekre egyáltalán nincs felkészülve: ha ilyet észlel, váratlanul kikapcsol és a szituáció kezelését a sofőrre bízza, aki ilyenkor nemigen lehet képes többre gyors pánikreakciónál.
Erre utal a legújabb, Kínából érkezett felvétel is, amelyen a belső sáv bal szélén leállt műszaki hibás VW Santana kikerülése, vagy legalább az előtte való megállás lett volna a feladat. Az Autopilot ehelyett kikapcsolt. A sofőr megpróbált ugyan beavatkozni, de csak egy kis kormánykorrekcióra futotta, ami arra volt elég, hogy mindkét autó megússza kisebb sérülésekkel. Az eset szerencsére kis tempó mellett történt, így senki nem sérült meg, de látszik, hogy az Autopilot program egyszerűen meg sem próbálja kezelni az efféle, kérdéses szituációkat.
Érdekes részlet, hogy a kínai Tesla képviselet kifejezetten csak autópályán való használatra ajánlja az Autopilot használatát, míg Észak-Amerikában sokkal univerzálisabb megoldásként népszerűsítik az önvezető rendszert. Még az sem lehetetlen, hogy a két országban más-más szoftver kerül az autókba, így általános érvényű következtetést nem mernénk levonni. Azt viszont az elmúlt hónapok hírei alapján meg lehet kockáztatni, hogy az Autopilot, azzal ellentétben, amit a neve sugall, egyelőre nem képes teljesen kiváltani a sofőrt.