Újabb gyilkos légzsákok után nyomoznak
A Takata visszahívásához képest ez az új légzsák-ügy említésre sem méltó, de így is vagy 8 millió, Kínában gyártott légzsák bizonyulhat hibásnak.
A halálos baleset még 2009-ben történt egy Hyundai Elantra típusú autóval, amelybe az ARC Automotive Kínában készült légzsákjai kerültek. A halálesetet állítólag a túl nagy erővel nyíló vezetőoldali légzsák okozta, így felmerült a gyanú, hogy a többi ilyen típusú légzsák is hasonló, veszélyes hibát produkálhat. Ezek a légzsákok hibrid rendszerűek, azaz a légzsák nyitását piropatron végzi – hasonló ammónium-nitrát hatóanyagú, mint a Takata légzsákok esetében – a teljes méretre fújását viszont már sűrített gázzal oldják meg. Nem lehetetlen, hogy itt is az öreg piropatron robbanási erejének növekedése okozza az életveszélyt, akár a Takata légzsákokban, bár biztosat egyelőre nem tudunk. Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NHTSA egyelőre azt vizsgálja, hogy a légzsák típushibája, vagy egyedi hiba okozta-e az esetet.
Az ügynökség szerint csak Észak-Amerikában mintegy 8 millió ilyen légzsákot adtak el, elsősorban a Chrysler, a GM, a Hyundai és a Kia egyes típusaiba szerelték ezeket. Az viszont még nem derült ki, hogy a világ más részein, például Európában vagy Ázsiában hány, ugyanehhez a sorozathoz tartozó légzsák kerülhetett forgalomba.