Aki járt már raliversenyen, tudja, hogy lassítókat elsősorban gumiabroncsokból, esetleg szalmabálákból szoktak építeni. Persze adott esetben ezek is meg tudják gyalázni kicsit az autót, de életveszélyt azért nem jelentenek a pilótára és navigátorára. Ennek tudatában – és az autóversenyek egyre szigorodó biztonsági előírásai mellett – igen meglepő, hogy a finnek saját vébéfutamokon két traktorból alakítottak ki egy lassítót, bízva a versenyzők tudásában.
A gépeket az egyik szponzor, a Valtra biztosította: a lassító középső részén egy molinón látszik is a nevük. A versenyzők és csapatvezetők többsége természetesen fel is szólalt a veszélyes megoldás ellen, de változást nem sikerült elérni. Szerencsére végül mindenki sikerrel és épségben vette az akadályt. A videóban a norvég Andreas Mikkelsent láthatjuk éppen, aki 1 perc 30 másodpercnél érkezik meg Volkswagenjéhez a vitás objektumhoz.
A Finn Ralit végül Kris Meeke nyerte Citroënnel, megelőzve a volkswagenes Jari-Matti Latvalát és a citroënes Craig Breent. Összetettben a címvédő Sébastien Ogier vezet, 45 ponttal megelőzve Mikkelsent.