Volt már ilyen az 1970-es évek elején, amikor az izomautók teljesítménye félelmetes magasságokba szökött. Akkor az olajválság vetett véget a dolognak, most viszont nem tudni, mi jöhet még, ha a Shelby Mustang tényleg 800 lóerőre növeli megugrandó lécet.
A kémfotókon állítólag már a Mustang legdurvább változata látható. A Shelby GT500-ként emlegetett autóba állítólag egy új, ikerturbós V8-as motor kerül, amely a pletykák szerint akár 800 lóerős is lehet. Nem mintha a GT 350-es 533 lóereje nem volna szinte kihasználhatatlanul sok, de ez alapvetően nem is a célszerűségről szól, hanem a konkurencia túllicitálásáról. A Chevrolet Camaro ZL1 teljesítménye 650 lóerő, a Dodge Charger SRT Hellcat-é pedig 707, azaz a Ford pillanatnyilag sereghajtó a számháborúban. Ez pedig akkor is tűrhetetlen, ha közben a Ford a közönség kedvence a három rivális izom-kupé közül.
A képek alapján csak annyi biztos, hogy az erősebb motorhoz más kialakítású orr-rész készül – nyilván nagyobb felületű hűtőnyílásokkal – és hogy egyelőre pályagumikkal és nagy Brembo fékekkel tesztelik az autót, ami arra utal, hogy a beállításai is inkább versenypályán való használatra teszik majd alkalmassá, mint közúti járműnek. Ez persze nem is nagy csoda: a GT 350 is nagy kedvenc a pályanapra járó amatőrök körében, és abban a körben tartja magát az a nézet is legerősebben, hogy teljesítményből soha nem elég.