Ötven éves a kocka-Volvo
Egészen pontosan 1966 augusztus 17-én, egy göteborgi szállodában mutatták be a közönségnek a 144-es Volvót, amely sok tekintetben új korszakot nyitott a svéd autógyártó történetében.
Ötven éve a Volvo számára később évtizedekig meghatározó szögletes alapforma szupermodernnek számított, és bár a típus egy darabig még együtt készült elődjével, az Amazonként ismert 121-essel, a következő években a 144-es szedán mellett megjelent a kétajtós 142-es a 145-ös kombi, a 145 Express áruszállító és a luxuskivitelű, hathengeres 164-es, így szép lassan feleslegessé vált az Amazon változatok gyártása.
Ez a Volvo sorozat nem lett igazán hosszú életű: 1974-ben felváltotta a 200-as széria. Jól jelzi a svéd gyártó fejlődését, hogy nyolc év alatt közel kétszer annyit sikerült eladni a 140-es sorozatból, mint az elődjéből 14 év leforgása alatt. Kicsivel több, mint 1,25 millió példányt készítettek összesen, így ez volt az első Volvo típus, amelyből sikerült egymilliónál többet értékesíteni.
Meglepően hangozhat, de azóta sem volt sok ilyen: a 700-as sorozatból 1,24 millió, a 850-esből és leszármazottaiból – beleértve az S70/V70 szériát – 1,36 millió, 200-asból pedig 2,8 millió készült, igaz, ez utóbbi modell 1975 és 1993 között folyamatosan készült.