Iconiq Seven, az ormótlan csoda
Eddig egyértelműnek tűnt, hogy a W Motors sportkocsigyártóként próbál nevet szerezni magának. Ezek után meglepő, hogy most egy elektromos egyterűhöz adják a nevüket, amely az eddigi munkáik szöges ellentéte. Ám úgy néz ki, van az a pénz.
Bár a viszonyok meglehetősen komplikáltnak tűnnek a cégen belül, úgy néz ki, valamiféle bérmunkáról van szó, amelyet a kínai Iconiq Motors nevű vállalkozás finanszíroz. A félelmetes Lykan Hypersport gyártója, a W Motors itt csak valamiféle alvállalkozó, a jármű koncepciója egyértelműen nem tőlük jön. Úgy néz ki, a hétüléses, elektromos egyterűt a kínaiak rendelték, a formaterv az Alfredo Stola vezette StudioTorino segítségével jött létre, a műszaki megvalósítás kidolgozásában pedig a Magna Steyr is segédkezett. Elvileg ennyi nagy név csak jót kellene jelentsen, de az Iconiq-n túlságosan látszik az igyekezet.
Ilyen magas, szögletes alapformára eleve nem egyszerű olyan idomokat rajzolni, hogy a végeredmény kellemes látvány legyen, és ezen a problémán Stola mester csapatának sem sikerült úrrá lennie. Hiába a sok megtört vonal és különféle színű betét, az Iconiq Seven nem olyasmi, amit az ember a szépsége miatt nézegetne szívesen. A lényeg itt persze nem is feltétlenül az esztétikum, hisz az elektromos egyterűt elsősorban a célszerű értékeivel próbálják majd eladni. Bérautó- és taxiüzemre szánják Kína zsúfolt nagyvárosaiban, ahol az elektromos üzem határozott piaci előny lehet, hisz az ilyen autókra nem vonatkozik semmiféle korlátozás.
Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy az Iconiq hétszemélyese mennyire áll közel a szériagyártáshoz, hiszen egy ilyen első bemutató után akár évekig is elhúzódhat a fejlesztés és a gyártás előkészítése. Ám úgy néz ki, az autó mögött komoly befektetők állnak, és a piaci igények is adottak, így nem kizárt, hogy a furcsa vonalvezetésű jármű üzleti siker lehet.
Mondjuk lehet, hogy a névből még lesz némi gond, hisz csak egy betű választja el a Hyundai Ioniq-tól, bár ahogy a kínaiak viszonyát ismerjük mindenféle szerzői jogi kérdéshez, a koreai gyártó hangos tiltakozáson kívül sok mindent nem tehet.