Rekordot idézni csakis így
A Renault 1954-ben kezdte meg az Étoile Filante névre keresztelt prototípus tesztelését. A francia kifejezés jelentése hullócsillag, vagy inkább mondjuk úgy: üstökös. A cél a mérnöki teljesítmény határainak feszegetése, és persze a sebességrekordok hajhászása volt. Nem titkoltan pedig a Dauphine nevű modell eladásainak is igyekeztek vele kicsit megágyazni.
Az Étoile Filante a Turbomecától származó 270 lóerős teljesítményre képes gázturbinával suhant a bonneville-i sós síkságon 1956-ban. Ekkora jutottak el oda, hogy megpróbálkozzanak a sebességrekord elérésével, ez pedig sikerült is nekik. 308,9 km/h-s tempóval száguldott, majd további három csúcsot is megdöntött.
A Renault-nál most, hatvan évvel később úgy gondolták, ez előtt az évtizedes siker előtt méltóképpen kell tisztelegni. Éppen ezért mind az Étoile Filante-t, mind pedig a Dauphine-t elvitték a sós síkságra, utóbbi volánja mögé pedig be is ültették a francia Nicolas Prostot. Az eredmény egy újabb rekord a Classic Gas Coupe kategóriában: a 123 km/h-s sebességgel az 1928 és 1981 között gyártott, 754-1015 köbcentis autók leggyorsabbika lett.