Ötmilliárdért ment el az ezüst Ferrari
A Ferrari első aranykorából való a 250 GT LWB California Spider Competizione, amely, ahogy a neve is mutatja, versenygépnek készült, így akad benne néhány, a korához képest kivételes megoldás.
Ilyen például a Scaglietti műhelyben készített könnyűfém karosszéria – összesen kilenc ilyen létezik –, a tárcsafékek, az önzáró differenciál és a 136 literes üzemanyagtank. A háromliteres V12-es motor Weber karburátorokat és Abarth-féle kipufogórendszert kapott gyárilag, így a teljesítménye vagy 50 lóerővel több az utcai LWB Californiánál, durván 280 lóerő. Az autó ugyan nem volt kirívóan sikeres a versenypályán, de az 5. helyezés a Sebring-i 12 óráson szép trófea. Az utóbbi években viszont több díjat is nyert a kiváló állapotú Ferrari-ritkaság különféle klasszikus autóknak kiírt szépségversenyeken, ami szintén emeli az értékét.
Már az aukció előtt is sejteni lehetett, hogy igen magas áron vihetik el ezt a különlegességet – végül a Monterey Car Week legdrágább autója lett, 18,15 millió dollárt fizettek érte, ami 4,96 milliárd forintnak felel meg. Ez ahhoz persze nem elég, hogy a legdrágább Ferrari legyen – az még mindig a 250 GTO – de így is szép összeg. Ugyanitt egyébként másik három autó is gazdát cserélt 10 millió dollár feletti áron: egy másik Ferrari, egy 250 GT SWB Berlinetta 13,5 millió dollárt ért, egy 1933-as Alfa Romeo 8C 2300 Monzáért 12 milliót adtak, egy 1932-es Bugatti Type 55 Roadsterért pedig 10,4 milliót fizettek.
Úgy tűnik, az efféle egyedi járművek értéke folyamatosan emelkedik, és már nem csak néhány slágermodellé, amilyen a Ferrari 250 GTO. Épp ezért egyre többen fektetik vagyonuk egy részét régi autóba – Montereyben az idén 130 millió dollár értékben adtak-vettek klasszikus autókat, mindenféle árkategóriában.