A vázlat alapján egyértelműnek tűnik, hogy öt év után leváltják aktuális kisautójukat, bár az is feltűnő, hogy az újdonság mennyire emlékeztet a Hyundai i20-asra. Az egybeesés nyilván nem véletlen, hisz a két modell azonos műszaki alapokra épül, de az is egyértelmű, hogy a Kia számára igyekeztek elkülöníthető formát készíteni.
A gyáriak szerint az új Rio kifejezetten sportos lett, bár a lendületes vonalak már az előző modellről sem hiányoztak – inkább valami karakteres hiányzott, ami kiemelné a tömegből. És a vázlat azt is elárulja, hogy az új Riónak ugyanez lehet a hibája: VW Polo-szerű egyenautó-fazonú dolognak látszik. Valószínű, hogy a formai változásokon túl valamivel nagyobb is lesz az autó, bár eddig sem tartozott a kategória legkisebbjei közé. A legnagyobb változást az új motorok jelenthetik: az elavult szívó benzinmotorok helyére itt is turbós három- és négyhengeresek érkeznek, azok, amelyekkel az i20-asban már találkozhattunk.
Érdekes látni, hogy bár a Kia és a Hyundai egy céghez tartozik, mégis, nagyjából ugyanazt kínálják, és nem csak műszaki, de stilisztikai szempontból is igaz ez. Nem csak piaci pozíciójukat tekintve hiányzik a markáns különbség – mint a VW és az Audi között – a de még olyan markáns stílusbeli eltérést sem látni, amilyen a Peugeot és a Citroën márkákat választja el egymástól. Mindezt úgy, hogy közben az azonos szerepkört ellátó Hyundai és Kia modelleknek egyetlen közös karosszériaelemük sincs, azaz költség-szempontok sem indokolják az efféle átfedéseket.
Olyan, mintha az egyik kéz nem tudná, mit csinál a másik, pedig lehet, hogy csak egy bátor döntés hiányozna. Bár az is érthető, hogy nem pont a Rióval kezdenek kísérletezni, amely jelenleg a márka legnépszerűbb modellje: tavaly 473 ezer példányt adtak el belőle világszerte.