A dologban annyi a csúsztatás, hogy a Porsche 918-as és a LaFerrari jobban gyorsul a Tesla Model S legújabb változatánál, de ezeket az autókat már nem gyártják, így legfeljebb használtan lehet hozzájuk jutni.
Az már régebben kiderült, hogy érkezik a 100 kWh-s akkumulátorcsomag a Tesla Model S és Model X típusaiba, de most hivatalosan is bejelentették az új P100D változatok érkezését. Az új akkucsomag a korábbi P90D modellekhez is elérhető lesz, persze tisztességes felárral. A csomaghoz tartozik az új Smart Air Suspension, azaz a Tesla légrugós felfüggesztése, valamint a Ludicrous Speed teljesítmény-üzemmód továbbfejlesztett, még nagyobb csúcsteljesítményt biztosító változata, amellyel 2,5 másodperc alatt érhető el a százas tempó.
A Model S P100D ára 134 500 dollár, a Model X csúcsváltozatért pedig 135 500 dollárt kérnek. Az járhat a legjobban, aki már rendelt egy P90D-t, de még nem kapta meg – az ilyen esetekben 10 ezer dollár a felár, ha egy már meglevő P90D-be kerül be az új akkumulátor, azért 20 ezret kérnek – a különbség állítólag a régi akkumulátor újrahasznosításának költségeit fedezi. Az új akkumulátorral természetesen a csúcs-Teslák hatótávja is növekszik, a valóságot viszonylag jól közelítő EPA szabvány szerint mérve a Model S 507 km-t tehet meg egy töltéssel, a Model X pedig 465 km-t.
Elon Musk szerint az új akkumulátor kifejlesztése kifejezetten nehéz szülés volt, és a komplikált szerkezetű akkumulátor miatt várhatóan viszonylag lassan folyhat a gyártás, különösen eleinte.