A japán Holyday Auto információi szerint az új bolygódugattyús motor köré a Mazda egy vadonatúj, igazán könnyű, hátsókerék-hajtású kupét építene, amellyel tulajdonképp az korai RX-7-esek stílusához térnek vissza. Az autó neve valószínűleg RX-9 lesz, hisz ezt korábban már levédette a Mazda.
Az RX-Vision tanulmányt világszerte leesett állal bámulta a közönség a tavaly őszi bemutató óta – talán ez győzte meg a Mazda vezetőit, hogy folytassák az RX sorozatot. Legalábbis a japán szaksajtó értesülései szerint a következő generáció zöld utat kapott a Mazda vezetőségétől. Az új motor hasonló lesz a tanulmányéhoz: 1,6 literes, azaz durván 300 köbcentivel nagyobb, mint a korábbiak, de az RX-8 motorjával ellentétben turbófeltöltéses, sőt, HCCI rendszerű, azaz a dízelmotorokhoz hasonlóan kompressziógyújtású, de benzines lesz. Becslések szerint az új motor teljesítménye 400 lóerő körül lehet, ennek ellenére jelentősen alacsonyabb lehet a fogyasztása, mint a korábbi Mazda Wankel-motoroknak.
Az új motor mellett az autó alacsony, 1,3 tonna körüli tömege is a hatékonyság javításának irányába mutat. Az alacsony tömeg emellett az autó úttartását és gyorsulását is jelentősen javíthatja a hasonló teljesítményű konkurensekhez képest. A japánok szerint az új modell prototípusát tanulmányként akár már jövőre bemutathatja a Mazda, a szériagyártás megindítása viszont nem várható 2020 előtt, hisz a presztízs-sportkocsihoz képest még mindig elsőbbséget élvez a hasznot hozó, átlagosabb modellek fejlesztése a Mazdánál.