A DSG váltó miatt is perelik a Volkswagent
A Volkswagen legnagyobb gondja ugyan kétségtelenül a dízelbotrány elsimítása, de akad más problémájuk is. Az egyik kisebb kavics a cipőjükben egy bizonyos Wolfgang Schreiber, aki évtizedeken át volt lojális alkalmazottja a cégnek, de végül megváltak tőle. Ezek után pert indított a cég ellen, mivel az övé a DSG váltóhoz kapcsolódó több szabadalom, amiért nem kap semmit a vállalattól.
Schreiber 1984-ben csatlakozott a VW csoporthoz, és 1996-tól 2003-ig ő volt a hajtáslánc-fejlesztésért felelős részleg vezetője. Ekkor került a DSG szabadalmakra a neve, de amíg a cégnél volt, ez nem okozott gondot. Egy darabig a Bugatti fejlesztési igazgatója volt, majd 2011 és 2014 között a Bentley vezérigazgatója. Ám miután Wolfgang Dürheimer felváltotta, eljött a VW csoporttól, de úgy tűnik, ezért drágán fizethet a VW csoport. Schreiber ugyanis perel a szabadalmai használata miatt, és igazán nagyban gondolkozik.
A korábbi, 20 millió eurós ajánlatot azzal utasította vissza, hogy megfelelő kompenzációt szeretne, ami valahol a százmillió eurós nagyságrendben lehet. Ez még azzal együtt is hihetetlen összeg, hogy a Volkswagen talán legsikeresebb műszaki megoldása a dupla kuplungos mechanikus automata váltó, a DSG. Ez máig a leghatékonyabban és legjobban működő automaták közé tartozik, de korábban hosszú évekig jelentős versenyelőnyt biztosított a cég számára, amíg a konkurencia meg nem jelent a saját klónjaival.