Bemutatták a vadonatúj Audi A5 Sportback-et

2016.09.07. 13:38

Az Audi formatervezői nem erőltették véresre magukat, hogy az A5 Sportbacket átdolgozzák, pedig ez állítólag egy teljesen új generáció. Az A5 Coupé megújítása után persze mi mást is várhattunk volna.

Azt azért nem mondanánk, hogy az új A5 Sportback nem különböztethető meg az elődjétől, de hogy feltűnjön az eltérés, elölnézetből érdemes nézni az autót. Ahogy a Coupén, itt is új a hűtőmaszk, a lámpák és a motorháztető is. A tetővonal és az övvonal változatlan íve azonban arról árulkodik, hogy ezeket a területeket egyáltalán nem szabták át, csak az ajtókat dekoráló élek lettek határozottabbak – a felső ráadásul konvexből konkávba fordult. A végeredményre nem mondanánk, hogy rossz, de más gyártók ennyi változtatást maximum modellfrissítésnek neveznének – modellváltásnak határozottan karcsú, amit az Audi művelt.

Pedig azt mondják, ez már az MLB Evo padlólemez, amellyel 85 kilogrammot tudtak faragni az autó tömegéből, úgy, hogy közben a belső tér itt-ott még tágasabbá is vált. Igaz, itt olyan, szabad szemmel nem látható eltérésekről beszélünk, mint az 1,7 centis hossznövekedés, az 1,1 centis válltér-növekedés vagy a 2,4 centivel nagyobb hátsó lábtér térdmagasságban. Belül egyébként nincs érdemi eltérés az A4-eshez képest, de ez érthető is: ha névleg nem is, a valóságban az A5 Sportback az ötajtós A4-es. Természetesen itt is korszerűsítették a fedélzeti számítógépet: az MMI rendszer funkcióit 8,3 hüvelykes érintőképernyőn keresztül lehet elérni.

Műszaki szempontból sincs nagy újdonság: a motorválaszték kétféle benzines és háromféle dízelüzemű kétliteres turbómotorból áll majd, 190 és 286 lóerő közti teljesítménnyel. Ezen felül már most bemutatták az S5 Sportbacket is, ebbe háromliteres V6-os turbómotort építenek, amely 354 lóerős. Ez utóbbi változat 4,7 másodperc alatt ugrik százra. A motorokhoz hatfokozatú kézi, hétfokozatú dupla kuplungos automata, vagy nyolcfokozatú hagyományos automata váltó csatlakozhat.

Az új ötajtós A5 és S5 a Párizsi Autószalonon mutatkozik be, a forgalmazása viszont csak 2017 elején indul Európában. Németországban az A5 Sportback alapára 37 800 euró, az S5-ösé 62 500 euró lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.