Kezdődik az önvezető Volvók nyilvános tesztje
A Drive Me program a mai nappal hivatalosan kezdetét vette, miután elkészült a Volvo első, nyilvános használatra tervezett önvezető XC90-ese. A teszt célja egyelőre az adatgyűjtés: a Volvo mérnökei azt próbálják feltérképezni, hogy valós körülmények között hogyan használják a rendszert a sofőrök, hogy a valós igényekhez igazodva tökéletesíthessék önvezető rendszerüket.
Az első lépcsőben a göteborgi Volvo központ környékén, bizonyos erre a célra kijelölt útszakaszokon lehet majd bekapcsolni a Volvo robotpilótáját, de a svéd vállalat hamar szeretné kiterjeszteni a tesztet más területekre is. 2017-től Londonban is közlekedhetnek ilyen átalakított Volvók, később pedig kínai nagyvárosokban is folyna a tesztelés – ez utóbbi nyilván a Volvo kínai tulajdonosának, a Geelynek köszönhető.
A svéd gyártó tulajdonképp ugyanazzal próbálkozik, csak egy fokkal óvatosabban, mint a Tesla, amely egyelőre bétateszt-fázisban tart az Autopilot szoftverrel: mindkét cég adatokat halmoz fel a rendszer viselkedésével és az életben előforduló különféle helyzetekkel kapcsolatban, hogy gyorsabban közelíthesse meg azt az állapotot, amikor a robotpilóta már tényleg minden elképzelhető szituációra fel van készítve.
Ehhez persze még évek kellenek, de úgy tűnik, a Volvónál nemigen kételkednek a sikerben. Olyannyira, hogy a cég előre kijelentette, vállalja a felelősséget az önvezető rendszer hibájából bekövetkező balesetekért.