Nagy váltásra készül a Volkswagen
A Volkswagen vezetése a napokban egy rendezvényen beszélt az új villanyautó-generációról, illetve annak fejlesztéséről. Németes alapossággal fogtak a feladathoz: külön padlólemez készül az elektromos modellek számára, amelyekből többet is piacra dobnak 2020 környékén. Ugyanakkor már a Párizsi Autószalonon, szeptember utolsó napjaiban kiállítják az első tanulmányautót, amely már az új műszaki megoldásokra épít.
A legfontosabb hír, hogy már összeállt egy fejlesztési koncepció a VW központban. A terv alapja, hogy kialakítanak egy egységes platformot, amit MEB-nek neveztek el. Ez a padlójában hordozza az akkumulátorokat, és köré fejlesztenek egy, az MQB platformhoz hasonló építőkészletet, amelyből aztán viszonylag olcsón és gyorsan alakíthatnak ki többféle autótípust. Az eljárás első hallásra komplikáltnak és lassúnak hangozhat – a gyáriak 2020-ra becsülik az első MEB alapú modellek bemutatását, azaz legalább három évet elszöszmötölnek majd a fejlesztéssel – de a VW ebben látja a gazdaságos villanyautó-gyártás egyetlen lehetőségét.
A MEB-ről egyelőre annyit mondtak, hogy 600 km-es hatótáv elérése szerepel a tervekben. A fejlesztés vezetője, Christian Seiger azt mondja, felmérésük szerint a közönség 400 km-es hatótávolságnál többet nem tart elfogadhatónak egy első autótól, így ez a legkevesebb, amit kínálhat a VW, ha komolyan az elektromos autók legnagyobb gyártójává szeretne válni. Seiger azt mondja, a jelenlegi e-Golf felhasználók többsége nem igényel nagyobb hatótávot vagy gyorsabb tölthetőséget – a típus egy töltéssel úgy 135 km-t tehet meg – mivel második vagy harmadik autónak tartja az elektromos Volkswagent. Ám Seiger szerint azzal semmiképp nem válhat a VW piacvezetővé, ha kiváló második autókat kínál.
Több részletet egyelőre nem osztottak meg, de Jürgen Stackmann, a VW igazgatótanácsának tagja azt ígérte, hogy a Párizsi Autószalonon bővebben is beszámolnak a cég villanyautó-fejlesztési terveiről.