Nagy nevek mondták le a Párizsi Autószalont
Nagyobb autómárkák eddig nemigen hiányoztak a két nagy európai autószalonról, a tavasziról, amelyet Genfben tartanak, és az ősziről, amelyet páratlan években Frankfurtban, párosakban pedig Párizsban. Az idén azonban már hat nagyobb márka jelentette be, hogy nem állít standot Párizsban.
Az Aston Martin, a Ford, a Volvo és a Rolls-Royce már korábban bejelentette távolmaradását, most pedig a Bentleyről és a Lamborghiniről is kiderült, hogy hiába keresi majd a közönség a standjukat. A részvétel ugyanis nem olcsó – néhány százezer eurót biztosan elvisz, de nagyobb standok akár hét számjegyű összeget is elvihetnek – és manapság már bármi bemutatható az interneten, megkockáztatnánk, hogy hatékonyabban is, mint ha élőben állítanák ki a konkurencia újdonságai közé.
A Bentley és a Lamborghini is azzal indokolta távolmaradását, hogy kisebb eseményeken több figyelmet kaphatnak a típusaik, de nyilván az is ott van az okok között, hogy a VW csoportnál a korábbi évekhez képest eléggé megszorították a költségvetést: egy fillért sem költenek feleslegesen, hisz a dízelbotrány kezelése így is elviszi a cég minden tartalékát.
A Párizsi Autószalon két éve egyébként kifejezetten sikeres esemény volt, 1,25 millióan látogatták meg, de úgy tűnik, ezzel együtt kezdi elveszteni korábbi jelentőségét, hisz korábban ez volt a legjobb módja, hogy egy gyártó bemutassa új termékeit. Manapság azonban sokkal gyorsabb és hatékonyabb feltenni néhány képet és adatot az internetre, amely pillanatokon belül beteríti az információval a világot.