A Micra érdekes pályafutást járt be az elmúlt bő harminc év során, de Európában igazán népszerű volt, a legutolsó modellváltásig. Akkor nagy hibát követett el a Nissan: talán abbeli igyekezetükben, hogy ne keresztezzék a Renault Clio útját, egy felejthető karakterű, és talán az indiai gyártás miatt szörnyűséges minőségérzetű kiskocsit mutattak be. Nem is került a Clio útjába, mert egyszerűen nem bizonyult versenyképesnek, legalábbis Európában.
Napokon belül bemutatják a Micra utódját, amely Európában készül majd, remélhetőleg sokkal jobb anyagokból és minőségben, illetve közel egy számmal nagyobb lesz, mint a kifutó modell. Ettől azt várják, hogy a Nissan kisautó ismét népszerűvé váljon – nyilván erre utalnak az előzetesben felbukkanó Revolution is coming, azaz jön a forradalom kijelentéssel is. Az autóból is mutattak egy keveset: a bal első sarkáról és az ötödik ajtó tetejéről látható két felvétel, persze nem olyanok, amelyekből összeállna a teljes kép.
Ám ha abból indulunk ki, hogy a korábbi Sway tanulmány már közel állt a sorozatgyártmányhoz, akkor megfigyelhetjük a stílusbeli különbséget. Az első lámpák például keskenyebbek és szögletesebbek, mint a tanulmányon bár az egységes Nissan hódpofát megtartották. Hátul is keményebb vonalakat és egyszerűbb felületeket látni, ami nem feltétlen rossz hír, hisz a Sway-re nagyszerűen illik a túltervezett jelző.
A Párizsi Autószalonon láthatjuk először teljes egészében az új Micrát, amivel a Nissan most megpróbálhat visszaszerezni néhányat korábbi vásárlói közül, akiket az indiai minőséggel elriasztott.