Honda, ami gyorsabb egy Bugattinál
Az abszolút sebességi rekord már rég értelmetlenül nagy tempó – minimum sugárhajtás kell, hogy egyáltalán megközelítsék – de egy-egy kategóriában még születnek új rekordok. A Honda most például azt találta ki, hogy a japán adókedvezményes kisautóiba szerelt 660 köbcentis háromhengeres blokk köré épít rekorder járművet. A végeredmény persze nem hasonlít kisautóra, de nem is ez volt a cél, hanem a legnagyobb lehetséges sebesség elérése.
Az S-Dream elnevezésű járműben a kis háromhengeres motorból is csak a blokk volt gyári, legalábbis erre utal, hogy a sorozatgyártmány 64 lóereje helyett bő 200-at sikerült kihozni belőle. Ám a legnagyobb segítség a nagy tempó elérésében a kis homlokfelületű, ultra-áramvonalas szivar-karosszéria volt, amely jobban emlékeztet egy szárnyaitól és hajtóművétől megfosztott vadászrepülőgépre, mint autóra. A csúcstechnika gátlástalan alkalmazása meg is hozta az eredményét: a leggyorsabb futamban elérték az autóval a 428 km/h-s sebességet, a hivatalos rekord pedig 421,44 km/h lett, ami hivatalos kategóriarekordnak számít.
Ezzel egyébként hivatalosan ez a leggyorsabb Honda szárazföldi jármű, és a gyártó többi terméke közül is csak a HondaJet múlja felül, igaz, annak a végsebessége 780 km/h körül van.