A Jeep új modellje egyszerre váltja a Patriot és a Compass modelleket, és végre sikert várnak tőle, ami a két előddel nem jött össze. Talán ezért döntöttek úgy, hogy a formatervvel nem provokálnák a leendő vásárlókat.
A középső Jeep aszfalt-terepjáró leginkább a Grand Cherokee kistestvérének látszik, és bár akad rajta néhány érdekes részlet – például az eltérő színűre fényezett tető, és a két különböző árnyalatú területet elválasztó krómcsík az autó hátsó sarkaiban – mégis azt mondanánk, konfliktuskerülő karakter. Viszont legalább az aránytalanságokat sikerült elhagyni, amelyektől az előző generáció olyan ügyetlenül festett. Ráadásul most világszerte az efféle magas, terepjárós karakterű autók a legkelendőbbek, így az új modell tényleg alkalmas lehet rá, hogy drasztikusan megnövelje a Jeep márka eladásait.
Műszaki részletekkel egyelőre nem terhelte a közönséget a Fiat-Chrysler, csak annyit írtak, hogy 17 különféle hajtáslánc-konfigurációban készül majd. Ezek közül nyilván nem kínálják majd mindegyiket minden piacon, a 2,4 literes négyhengeres szívómotor például biztosan kimarad majd az európai kínálatból, míg a dízelek aligha lesznek elérhetők Észak-Amerikában, de így is bőséges választékot kínálhatnak minden nagyobb piacon. Az viszont érdekes kérdés, hogy a Renegade és a Fiat 500X meghosszabbított padlólemeze beválik-e egy ennyivel nagyobb autó műszaki alapjaként – erre azonban aligha kapunk választ az első tesztekig.
A Jeep az új Compasst hivatalosan novemberben mutatja be a Los Angeles Auto Show-n, gyártani viszont várhatóan csak 2017 elején kezdik.