A jövő szezon megengedőbb szabályrendszert hoz a rali-világbajnokságban, így minden csapat könnyebb és erősebb autót építhet. A Hyundai már el is készült a magáéval, amelyet kiállítottak a Párizsi Autószalonon, méghozzá kifejezetten erre az alkalomra tervezett matricázással.
A fura, fekete-fehér dekoráció az álcázott prototípusokat idézi, de közelebbről megnézve kiderül, hogy csupa N betűből áll a mintázat, nem a kontúrok elmosására kitalált kaotikus örvényekből. Ez a betű azért lényeges, mert így nevezik a koreaiak sportrészlegét, amely többek közt a raliautók fejlesztéséért is felelős. A változtatások nagy része egyébként a szabálymódosítás adta lehetőségeket követi: az 1,6 literes motor teljesítményét 380 lóerőre emelték, aktív központi differenciálművet alkalmaznak, és az autó tömegét 1175 kilogrammra csökkentették.
De akad egy másik lényeges változtatás is: az új versenygép már az i20 háromajtós változatára épül, nem az ötajtósra, mint eddig. Ezért fordult meg az első légbeömlő – immár lefele szélesedik – és valamelyest módosult a tető vonalvezetése is. Ez valószínűleg nem csak marketing-okokból alakult így, a háromajtós karosszéria szinte biztosan merevebb, ami valószínűleg használ a versenygép menettulajdonságainak is.
A Hyundai versenyautói az idén már két futamgyőzelmet szedtek össze, és messze van még a szezon vége, jövőre azonban népesebb lesz a mezőny – ismét gyári csapattal jön a Citroën és a Toyota is – így egyelőre megjósolhatatlan, hogy az új i20 WRC 2017-ben milyen eredményekre lesz elég.