A BMW két olyan típussal indította az i márkát, amelyeket második autónak vesznek meg jobb módú nyugat-európai vagy észak-amerikai háztartások. Ami viszont hiányzik: egy autó, amely akár családi jármű is lehet. Már beígérték, és nem kizárt, hogy ez lenne az, a rég várt i5.
A vázlatokat a japán védjegy-hivatal tette közzé kötelességből, hisz olyasminek a másolását, ami titkos, nem lehet megtiltani. Így azonban már nem titok: a BMW-nél készül egy ilyen formájú autó, amely minimum tanulmány lesz, bár ha vették a fáradtságot, hogy Japánban is levédessék a formát, akkor valószínűbb, hogy sorozatgyártmányról van szó. Azt már a stílusa alapján sejtjük, hogy az i sorozat újabb tagját látjuk, hisz az orr-rész kialakítása, a hátsó tetőoszlop és a tető vonalvezetése erős hasonlóságot mutat az i8-assal, és talán kisebb mértékben, de az i3-assal is.
Ez az autó azonban célszerű, ötajtós, ötszemélyes járműnek látszik, arányaiban és méretében a Toyota Priusra vagy a Hyundai Ioniq-ra emlékeztet. És bár nagyon nem passzol a BMW arculatához, ugyanez elmondható az i3-asról is, azaz mondhatjuk, hogy ezen az aggályon már rég túljutott a bajor cég. Egyébként valószínű, hogy a recept itt is ugyanaz lesz, mint az i3-as esetében: elektromos hajtás, esetleg extraként rendelhető hatótávnövelő benzinmotorral, és talán – bár erre nem vennénk mérget – karbonszálas karosszériával. Ha nem akarják megölni, vagy felváltani vele az i3-ast, akkor az árát valahova a 15-20 millió forintos tartományba lövik be, ugyanakkor acélkarosszériával simán lehetne belőle akár az olcsóbb 8-10 milliós villanyautók ellenfele is, amit még nagyobb tömegben értékesíthetnének mint az i3-ast.
Abból a tényből kiindulva, hogy már a forma védelménél járnak, azt mondanánk, egy-két éven belül be is mutatkozhat a típus, amelyet egyelőre i5 néven emlegetnek.