Egyelőre nem sokkal több látványos prototípusnál a Chevrolet Colorado ZH2, de jövőre részt vesz az amerikai hadsereg jármű-kiértékelő központjának (TARDEC) tesztjén, hogy kiderítsék, mit ér egy üzemanyagcellás jármű a harctéren.
A General Motors évtizedek óta kísérletezik üzemanyagcellás hajtásrendszerekkel. És bár más gyártókkal ellentétben polgári sorozatgyártásban látszólag egyáltalán nem gondolkodnak, a hadsereg most a detroiti óriás hidrogénhajtású prototípusának tesztelésére készül. A ZH2 ugyanis számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik. Egyebek közt, mivel villanymotor hajtja, nagyon csendesen közlekedik, és az üzemanyagcellák nem csak a motorok számára termelhetnek villamos energiát, hanem generátorként, közvetlen felhasználásra is. Ezek pedig olyan lehetőségek, amelyekre a hadsereg vevő lehet.
Konkrét műszaki adatokat egyelőre alig közöltek, csak annyit tudni, hogy a cellák 25kW folyamatos és 50 kW maximális teljesítmény leadására képesek. Bár a ZH2 a hadsereg által kiírt tenderre készült, egyelőre a gyártás lehetőségéről nemigen esett szó. Mind a GM, mind a hadsereg kölcsönösen hasznos együttműködésről beszél. Az autógyártót az érdekli, hogy a hajtáslánc hogy szerepel majd a kemény katonai teszteken, a TARDEC képviselői pedig az üzemanyagcellák lehetőségeire és korlátaira kíváncsiak. A General Motors számára persze nagyszerű lehetőség lenne a hadsereg, hisz ebben az esetben az ár másodlagos, a hadsereg, ha úgy értékeli, hogy a ZH2 jelentős előnyöket hozna a harctéren, nyilván kifizetné az árát, bármennyi is legyen az. Ezzel a GM lehetne az első gyártó, amely viszontlátna valamit a legalább két évtizede folyó üzemanyagcella-fejlesztései elképesztő költségéből.
A TARDEC tesztekre jövőre kerülhet sor – addig a GM nyilván finomít még a átépített Colorado megoldásain – így hamar kiderül, mire alkalmas a hidrogén-hajtás a harcjárművek számára kitalált nyúzópróbákon, és mire nem.